הח"כים דורשים: "ועדת חקירה לאכיפה הבררנית בהפגנות"

איתי גדסי No Comments on הח"כים דורשים: "ועדת חקירה לאכיפה הבררנית בהפגנות"

חברי הכנסת סוכות וביסמוט בהצעה לסדר היום: להקים ועדת חקירה על האכיפה הבררנית בהפגנות נגד הרפורמה. במכתב ששלחו החכים ליו"ר הכנסת אוחנה כתבו: "אכיפה בררנית היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה, פגיעה אנושה בשלטון החוק, ופגיעה באמון הציבור ברשויות החוק"

חסימות בחמד צילום: Chaim Goldberg/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חברי הכנסת צבי סוכות (הציונות הדתית) ובועז ביסמוט (הליכוד) הגישו היום (ראשון) בשיתוף חברי הכנסת יצחק פינדרוס (יהדות התורה), ויצחק קרויזר (עוצמה יהודית) הצעה לסדר היום להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית על המדיניות בה מערכת האכיפה מתייחסת להפגנות נגד הרפורמה המשפטית.

במכתב ששלחו ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה כתבו הח"כים: "במהלך החודשים האחרונים מתקיימות הפגנות על-ידי מתנגדי הרפורמה המשפטית. הפגנות אלו, גם אם תחילתן כהפגנות במסגרת החוק, מתרחבות מידי פעם לפעילות בלתי חוקית הכוללת חסימות צירים וצמתים, השחתת רכוש ואף התפרעויות.

"למרבה התמיהה, ובשונה באופן מובהק מטיפול גורמי אכיפת החוק במקרים דומים בעבר, הפגנות אלו זוכות למדיניות מכילה, רכה ומתפשרת, המתעלמת מפעולות בלתי חוקיות והרסניות.

"דבר זה מתבטא הן באכיפה המשטרתית, והן בהתנהלות גורמי התביעה אל מול אותם פורעי חוק, באופן שאין דומה לו בהיסטוריה של מדינת ישראל. כאשר היה מדובר בחרדים, מתנחלים, אתיופים וכו', רשויות אכיפת החוק נקטו ביד של ברזל".

הח"כים הוסיפו: "לצערנו מדיניות זו גורמת נזק לרבים מאזרחי ישראל המבקשים להגיע למחוז חפצם, ואף לחסימת אמבולנסים במקרים רבים. תופעה זו מעלה באופן ברור, בוטה וכואב תחושות של אכיפה בררנית מצד רשויות החוק, חוסר שוויון בין אזרחי ישראל, והבדלי גישה על בסיס פוליטי מצד הרשויות האמונות על הצדק.

"אכיפה בררנית זו היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה, פגיעה אנושה בשלטון החוק, ופגיעה באמון הציבור ברשויות החוק. נוכח זאת, ולאור חומרת התופעה, אבקש להקים ועדת חקירה פרלמנטרית בנושא" – דברי החכי"ם.

ביום שני הקרוב נשיאות הכנסת תדון בהצעה, ואם היא תאושר, תתקיים ביום רביעי הצבעה במליאה על הקמת ועדת החקירה.

כזכור, בישיבת הממשלה בשבוע שעבר השתתפה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיהרה, בדיון על מדיניות האכיפה בהפגנות, והתבקשה על ידי הממשלה להשיב בתוך שבוע מה מדיניותה בנוגע לחסימות כבישים ולעוד מספר נושאים הקשורים לאכיפה.

ראש הממשלה נתניהו אמר בדיון: "הזכות להפגין שמורה הן למתנגדי הרפורמה והן לתומכיה. הממשלה לא מעלה על דעתה להגביל זכות זאת, אבל הממשלה כן מבקשת לקבל דיווח מהי מדיניות האכיפה ביחס להפרות חוק, שפוגעות בזכויות היסוד של מיליוני אזרחים, ושמתבצעות כמעט על בסיס יומי במהלך ההפגנות".

"הציבור צריך לקבל מענה לשאלה – מהי מדיניות האכיפה, והאם זוהי מדיניות אחידה? במדינה דמוקרטית לא ייתכן מצב שבו יש מדיניות אכיפה אחת כלפי ציבור מסוים, ומדיניות אכיפה שנייה כלפי ציבור אחר. כי לכולם ברור – אכיפה בררנית היא פגיעה אנושה בדמוקרטיה ופגיעה אנושה בשלטון החוק, ועל כן ביקשנו מהיועצת המשפטית לתת דיווח לממשלה בנושא זה", אמר.



0 תגובות